понеделник, 6 юни 2011 г.

Дискотеката като стъпало в образователната система

Какво пише в един, захвърлен на улицата бележник? 
През  последните седмици, рекламната кампания на д-р Енчев, с неработещите момичета, предизвика дискусия в медиите, смях в социалните мрежи и накрая беше обявена за дискриминационна. Въпросът за това доколко рекламата е културен продукт и отразява характеристиките на средата, в която се прави или по-скоро тя задава тенденциите в тази среда е спорен.  Тази публикация няма за цел да разсъждава върху него, а просто ще ви представи още един уникален рекламен артикул.

Преди няколко дни, се отдадох на приятен лаф и няколко бири в градинката пред Народния театър.  Тези, които познават София знаят, че непосредствено до нея се намира „Гранд  хотел София”, който в случая беше приютил тържеството на няколко класа абитуриенти. Масата и дансинга им бяха в самата градина, под найлонова шатра, от която се разнасяха гюбеци, а вече завършилите младежи тактуваха в ритъм с 1, 2, 3, 4…….. Чалга на бала не е изненада, но пък тържество в найлон си е иновация.

До нас, на стълбите на театъра имаше друга група младежи, чиито бал беше преминал или предстоеше- все едно, след тях остана следното:

„Чак да си хвърлят бележниците по площадите” позачудих се, аз на нравите на бившите вече ученици.  Стана ми любопитно да разгърна и да видя оценките. И БУМ! Нова изненада:
снимка1
снимка 2
Талон за отстъпка в дискотека във формата на ученически бележник! Идеята е толкова гениална, че само рекламната кампания на д-р. Енчев може да й съперничи по остроумие.
Да влезеш в дискотеката с бележника си, като той ти служи за отстъпка, илюстрира неразривната връзка между образователната ни система и развлекателната индустрия. Първата произвежда все повече кадри за втората. Втората от своя страна прави отстъпка за най-редовните си клиенти.

Разбира се, не е нужно да уточнявам, че съответните „най-хитови клубове” са разтрисани от чалга, а подовете им са покрити са фини парченца, ръчно накъсани салфетки. Локацията им в Студентски град  допълнително засилва образователната метафората – училището свърши, идва университетът, а тържествената връзка по между им - дискотеката.
Какъв по-добър начин да се подготвиш за кандидат-студентската кампания от това да изкараш безпаметната си бална вечер сред студентския „елит”, а приятелите ти - „нека завиждат!”.

Свързани текстове:
Обречени на трайна липса на "сърдити млади хора"
Гърци се появиха на протест на площад „Синтагма“ с плакат „Тихо да не събудим българите“ 

Няма коментари: